Article Tips

TUI skal få slutt på nordmenns største irritasjonsmoment

irritasjonsmoment

De aller fleste kan kjenne seg igjen. Man gleder seg til en deilig dag i solen, spiser frokost i 9-tiden, går ned til bassenget og oppdager at alle solsengene er reservert med håndklær. Ingen bruker solsengene, men de holdes av til de andre gjestene finner det for godt å ligge ved bassenget. Nå ønsker TUI å fjerne det største irritasjonsmoment.

Hver eneste sesong får vi henvendelser fra frustrerte kunder som ikke får ligge der de vil, og det er mange av dem. Vi har derfor bestemt at på utvalgte Family Life-hoteller vil alle ubrukte håndklær fjernes klokken 9 hver morgen.  –  Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Henrykt og forsmådd

Mange gjester har allerede gitt tilbakmelding om den nye ordningen. De aller fleste er glade for å slippe unna det de kaller håndklemafiaen, men noen er litt forsmådde over å bli fersket som en av de som folk irriterer seg over.

– Det er jo selvfølgelig de som blir irritert over at deres håndklær fjernes, men de aller fleste forstår hvorfor. På sikt håper vi at gjestene venner seg til at på våre hoteller skal solsengene brukes. Og på denne måten får vi også bedre utnyttelse av solsengene, sier Aspengren.

Sjarmerende håndklesjef

TUI har utnevnt maskotten Thomson the Dog til solsengenes vokter på Family Life-hotellene. At en søt og stor hund fjerner håndklene gjør at det hele forløper seg på en vennlig og humoristisk måte. Alle håndklær plasseres på et henvist sted på hotellet slik at gjester kan finne de igjen der.

Irritasjonsmoment – bakgrunn

Prosjektet ble testet ved flere hoteller sommeren 2016. Dette ble så godt mottatt av våre gjester at vi har besluttet å videreføre prosjektet på utvalgte hoteller der dette har vært et problem.

  • De fleste av våre hoteller har nok solsenger til alle sine gjester
  • I høysesong er det noen hoteller som ikke har en solseng per gjest, og reservering av solsenger kan bli et problem
  • Dette initiativet er å anse som en videreføring av testen vi begynte med i 2016.  Vi kan ikke garantere at alle hoteller markert TUI Family Life innfører denne policyen.