Article

Norsk Kundebarometer: Ving fortsatt best i klassen

best i klassen

Norges største reisearrangør har fortsatt landets mest fornøyde feriekunder. Det viser årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI. Ving er fortatt best i klassen.

Mer enn 8300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.

Best i klassen – turoperatør

Ving  endte i år på en 47. plass og ble best i klassen «turoperatører». De toppet også denne listen i 2016. Reisearrangøren beholder dermed sine fire stjerner, og har derfor fortsatt «svært fornøyde kunder». Ving scorer også desidert best blant norske turoperatører både på kundetilfredshet og kundelojalitet med henholdsvis 76,3 og 78,1 poeng.
– Jeg er godt fornøyd med resultatet fra årets undersøkelse. Det bekrefter at å sette kunden i sentrum for alt vi gjør gir ønsket effekt. Dog skal vi ikke hvile på våre laurbær, det er fortsatt et lite stykke opp til 5-stjerners resultat.
Christian Grønli, Administrerende direktør i Ving.

Om Ving

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 170 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet.

Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig. Ving Norge AS inngår i det internasjonale reisekonsernet Thomas Cook Group plc som er børsnotert i London.