Hotel

Sikret 100 mill i omsetning 14 måneder før åpning

Clarion Hotel The Hub Sikret 100 mill

Clarion Hotel The Hub åpner ikke før mars 2019, men allerede 14 måneder i forveien har hotellet overgått alle forventninger og sikret 100 millioner kroner i konferansebookinger.

– Konferansemarkedet har tørstet etter større og mer fleksible hotell- og kongressmuligheter i Oslo, og vi opplever stor interesse fra både Norge og utlandet. Arrangementer byen ikke har hatt kapasitet til å ta imot tidligere, kan vi nå ønske velkommen på Clarion The Hub. Vi øker total markedet med disse arrangementene. Det er gøy for oss på hotellet, men også for Oslo, sier André Schreiner, Adm. direktør på Clarion Hotel The Hub.

Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019 og blir nærmeste nabo til Oslo S og Jernbanetorget. Hotellet vil få konferanse- og møteromskapasitet til 1850 mennesker og 810 hotellrom. Beliggenhet, kapasitet, smarte tekniske løsninger og BREEAM- og ISO-sertifisering er viktig for kunder som skal velge sted å arrangere konferanse.

Sikret 100 mill før åpning

– På Clarion The Hub tilbyr vi en totalpakke, midt i Oslo sentrum. I konkurranse med store arenaer utenfor bykjernen, har vi både fleksibilitet, tilgjengelighet. I tillegg til en av de mest spennende, og raskest voksende byene i Europa, rett utenfor dørstokken. Vi representerer noe helt nytt i dette markedet, og det synes kundene er spennende. Pågangen er stor for neste år, men også lengre frem, sier Schreiner.

Han roser samarbeidet med Visit Oslo og innsatsen destinasjonsselskapet har lagt ned for å selge og markedsføre Oslo som kongressby internasjonalt.

– Vi merker stor interesse fra utlandet, og det er mye takket være Visit Oslo. De har gjort og gjør en svært verdifull jobb. Konkurransen er hard fra de andre Europeiske og Skandinaviske byene. og Visit Oslo har vært flinke til å løfte frem kultur, natur og Oslo som en by for fremtiden, sier Schreiner.

Eksempelvis er et av hotellets internasjonale arrangement fra en storkunde av HRG, som legger en global konferanse til Oslo i høstferien 2019. Det er en svak periode i Norge, men en meget aktiv periode internasjonalt, noe som gir mange muligheter for de rette aktørene.