Hotel

Hotel Viking utfordrer designstudenter til å skape et unikt møterom

Hotel Viking

Clarion Hotel The Hub åpner midt i Oslo 1. mars 2019. Hotellet var tidligere Hotel Viking og er et ikonisk bygg i hovedstaden.

Nå har hotellet utlyst “Creative Room Challenge”, der studenter og designinteresserte får en unik mulighet til å utforme et av hotellets møterom. Vinneren får ideen sin satt ut i live på det som skal bli landets største konferansehotell.

-Innovasjon, kreativitet og inkludering er viktige stikkord for oss i arbeidet med Clarion Hotel The Hub, og da føles det veldig riktig å invitere nytenkende mennesker til å delta i prosjektet med sine ideer. Det er ingen kompetanse-kriterier i konkurransen, her er det den gode ideen som står i fokus. Vi ønsker innovative og spennende løsninger, og vet det er mange talenter der ute som kan utfordre oss, sier General Manager, André Schreiner.

Clarion Hotel The Hub Hotel Viking

Utenfor boksen


Anders Björkén er juryleder og interiørarkitekt for Clarion Hotel The Hub sine hotellrom og møterom. Han gir deltakeren fri utfoldelse. -Det blir veldig spennende å se resultatet. Her kan alt skje!

Med 24 møterom og 810 hotellrom vil det i snitt være 2000-2500 mennesker på hotellet samtidig. -Vinneren setter derfor sitt fotavtrykk på det som kommer til å bli en velbesøkt og levende arena, noe som vi håper vil gi vinneren den oppmerksomheten som fortjenes, avslutter Schreiner.

Frist for levering av forslag er 20. september 2017.

Les mer om Creative Room Challenge: http://bit.ly/CreativeRoomChallenge

Om bygget

Den ikoniske bygningen like ved Kirkeristen og Oslo Sentralstasjon har vært hotell siden vinter-OL i 1952. Da Clarion Hotel Royal Christiania stengte dørene i desember 2016, startet arbeidene med å pusse opp og bygge ut. Med totalt 810 rom, konferansefasiliteter på over 3000 kvadratmeter, tre restauranter og barer, blir det nok av boltreplass.

– Bygningen er jo et landemerke, men Oslo skal også bli godt kjent med hva hotellet er, vil og skal være. Vi begynner med en gang, med lansering av navnet, og gleder oss til å presentere flere nyheter i tiden som kommer. Allerede til påske inviterer vi også til en sniktitt på hvordan de nye rommene kommer til å se ut. Det er bare å glede seg, sier Schreiner.