Flyselskap

Lufthansa tester ut online bestilling av dagligvarer ombord

dagligvarer

Lufthansa har inngått et samarbeid med den tyske supermarked-kjeden REWE. Hensikten er å teste ut bestilling av dagligvarer mens du er ombord ved hjelp av FlyNet-connectivity portalen.

En tre måneders pilot periode ble lansert 1. oktober. Tjenesten er tilgjengelig på langdistanse ruter fra Frankfurt, München og Düsseldorf i de første seks ukene. I de neste seks ukene vil passasjerer kunne benytte seg av tilbudet på langdistansefly som kommer til de samme tre flyplassene.

Passasjerene kan koble seg til Wi-Fi ombord og velge REWE-applikasjonen. Deretter velge og kjøp dagligvarer, og velge en passende tid for at bestillingen skal leveres til ønsket hjemmeadresse.

En pressemelding fra Lufthansa forklarte at partnerskapet med REWE er en del av en bredere digitaliseringsstrategi.

«Flyselskapet kommer stadig inn i markedet med pilotprosjekter for å teste hva kundene vil ha og utvikle produkter sammen med dem,» heter det fra selskapet.

Resultater og kundetilfredshet vil bli vurdert mot slutten av den tre måneders lange testperioden.

Dagligvarer og kjeden REWE

REWE Group er et selskap grunnlagt i 1927 med aktiviteter innen detaljhandel og turisme basert i Tyskland. Selskapet har en omsetning på rundt 43,5 milliarder euro i 14 europeiske land og har over 270.000 ansatte i ulike avdelinger. REWE har en spesiell underavdeling i Østerrike, REWE-konsernet Østerrike kaller de østerrikske interessene.