Flyselskap

Nå kan du lage Emirates signaturretter hjemme

Emirates letter på sløret og gir passasjerene et unikt innblikk i den prisbelønnede maten og vinen om bord.

Emirates serverer over 110 millioner måltider om bord sine flyvninger hvert eneste år. Gjennom to helt nye tv-kanaler tar de passasjerene med bak scenen i mat- og vinuniverset til verdens største internasjonale flyselskap.

Seerne får et unikt innblikk i hvordan menyene settes sammen, basert på lokale råvarer som akkompagneres av vin spesielt utvalgt til nettopp denne retten. I de to første episodene på Food Channel blir vi med til Umbria i Italia, der Emirates kjøper olivenolje fra Monte Vibjano, og til Sri Lanka for å se hvorfor akkurat Dilmah-teen blir en del av serveringen om bord.

Vil inspirere til matglede

Emirates har investert over 700 millioner dollar i vin, og prisvinnende kokker utvikler menyer sammen med flyselskapets egne sommelierer for å sikre at kombinasjon av lokale råvarer og eksklusiv vin gir den beste gastronomiske opplevelsen. Nå får passasjerene mulighet til å lage Emirates signaturretter hjemme på sitt eget kjøkken, da både oppskrifter og fremgangsmåte er tilgjengelig på Food Channel og på Emirates.com.

«Vi ønsker å dele kunnskapen vi sitter på knyttet til mat og vin og inspirere passasjerene våre til å eksperimentere med våre oppskrifter hjemme på sitt eget kjøkken. Food Channel gir et innblikk i hvordan vi velger ut, og tilbereder, de beste råvarene og Wine Channel gir verdifull informasjon om hva som kjennetegner de ulike vinene og hvordan du skal sette sammen menyen for å oppnå de beste smaksopplevelsene», forteller norgessjef i Emirates, Terje Grue.

Unike vinrelasjoner

Wine Channel inneholder også en spennende dokumentar, som belyser Emirates unike tilnærming til kjøp av vin. Gjennom langvarige og personlige relasjoner med noen av verdens mest prestisjefylte vingårder håndplukkes vinene for å sikre at Emirates kan tilby de mest eksklusive og sjeldne vinene. Hver dag serveres over 80 ulike typer vin, portvin og champagne på selskapets flyvninger.

I egne episoder tar Oliver Dixon, Head of Fine Wine fra Emirates Group-selskapet MMI passasjerene med på en reise i vinsmaking, med fokus på hva som gir de vin ulik karakter og smak.

Food Channel og Wine Channel er tilgjengelig på alle Emirates sine fly, og de nyeste tilskuddene på Emirates prisvinnende underholdningssystem, ice. Passasjerene kan velge mellom opptil 3500 kanaler med filmer, tv-serier, sanger, podcaster og spill, i tillegg til flere LinkedIn-kurs med ulike temaer innenfor blant annet ledelse og markedsføring og uTalk språkkurs for nybegynnere.

På 170 av Emirates fly kan passasjerene også se direktesendt TV om bord. 99 prosent av flåten har trådløst nett, og alle kunder får 20mb gratis data. Medlemmer av Emirates’ lojalitetsprogram Skywards får ubegrenset tilgang til trådløst nett eller rabatter knyttet til status på medlemskapet.

Ta en nærmere titt på Emirates nye kanaler her:

Food Channel